Thursday, April 14, 2011

Mänge tähelepanu ja mälu arendamiseks

*MIS ON KADUNUD?
Lapsega koos valitakse 5 väikest mänguasja. Koos laotakse need lauale ritta ja korratakse, mis need on. Siis lahkub laps toast või kaetakse mänguasjad riidega kinni. Täiskasvanu võtab ära ühe asja nii, et laps ei näe. Nüüd peab laps arvama, mis on kadunud.
Sama mängu võib mängida pildikaartidega, postkaartidega jne.
Kui laps saab ülesandega hästi hakkama, siis võib lisada esemeid 6, 7 jne.
Samas võiks proovida ka ühesuguste kuid erivärviliste mänguasjadega- klotsid, autod jne. Mis värvi mänguasi on kadunud?

** KES VÕI MIS VAHETASID KOHAD?
Taas valitakse 5 mänguasja- mängulooma. Koos vaadeldakse ja nimetatakse asjade nimed ning siis laotakse lauale ritta.
Laps läheb ukse taha või kaetakse asjad linaga kinni- täiskasvanu vahetab kahe asja asukoha. Kes- mis vahetasid kohad? Laps peab asjad õigesse kohta tagasi paigutama.
Kui laps saab ülesandega hästi hakkama, siis lisada vahendeid-6,7 jne.

*** Kuula ja otsi!

Valige mõni raamat, kus on head selged pildid. Valige üks pilt nii, et laps ei näe. Kirjeldage lapsele pilti: mis-kes on pildil, mida teevad, mis värvi mõni asi pildil on jne. Sulgege raamat ja laske lapsel otsida kirjeldatud pilt!
Siis laske lapsel pilti kirjeldada ja otsige- mõistatage ise.

**** MEMORIINID on ka väga head mälu ja tähelepanu arendamiseks.
Memoriine ehk paarispilte leiab ka interneti lastelehekülgedelt.

***** Ka igasugustele küsimustele vastamine arendab lapse mõtlemisvõimet, tähelepanu ja arutlemisoskust.
Mis on moosipiruka sees?
Mida veab kalaauto? jne.
Küsimise mänge on hea mängida siis, kui lapsel hakkab pikal autosõidul igav.

***** Väga head on ka lühiriimid, liisusalmid, lõbusad laused, mida lapsed järele kordaksid.
NÄITEKS: Pisike pai poiss pani paadile purjed peale.
Pisikene poiss Juss kavalam kui kapsauss!
Vana vedur ja noor pidur käivad kokku ja löövad lokku.
Kuuskümmend sokki ja sada suurtükki tegid koos tuhat
koerustükki. jne.

ÜKS MEIE RÜHMA NALI Lapsed räägivad: Õpetaja Tiina, me nägime kui sa oma aias riisusid.
Õpetaja küsib: Mis mul siis käes oli?
Kähku ja ilma mõtlemata kõlab vastus: RIIS.

No comments:

Post a Comment